dinsdag 31 december 2013

Ik sta stil...

Nina hield van nieuwjaar, van de glitters die erbij horen, de oliebollen en appelbeignets.
De hele avond spelletjes doen en tv kijken...wachten tot het 12 uur word.
En van vuurwerk.....zoveel dat ze vuurwerk op haar eigen begrafenis wilde.
Uiteindelijk hebben we haar de laatste avond dat ze bij ons was een knallend afscheid gegeven.
Vuurwerk associeer ik daarom met Nina's laatste avond bij ons, bij iedere knal vandaag draaide mijn buik om.
Daarom probeer ik nu te denken hoeveel Nina van al die glitters hield, en hoop ik dat ze ergens is waar ze vanavond mee kan geniet.
Mama belooft dat iedere vuurpijl die vanavond de lucht in gaat voor jou
is lieverd!!

Vooruit wil ik niet...en achteruit kan niet.
Het voelt alsof we je in dit jaar achter moeten laten.
Elkaar een gelukkig nieuwjaar wensen....
In 2014 gaan we ons eigen geluk maken.


ik sta stil
op de drempel
einde van het jaar
ik kijk achterom
wil terug
stappen, lopen, rennen
al was de weg zo zwaar

ik sta stil
op de drempel
einde van het jaar
ik kijk vooruit
wil zien
zonlicht, lente, leven
heel even maar

ik sta stil
op de drempel
einde van het jaar
ik kijk omhoog
wil reiken
verloren, verlangend, verbonden
ben jij daar?

ik sta stil
en hoor mijn hart
kloppen zo intens
ik voel
met zekerheid
als nooit tevoren
ik draag jou mee
over iedere grens

©FloortjeAgema
 
Dank je Floortje, voor je gedicht dat mijn gevoel zo prachtig verwoord.
 


 
 
 

3 opmerkingen:

  1. Ook wij zullen vanavond even stil staan, kijkend naar al het vuurwerk, denkend aan jullie, jullie meisje.....
    Maar helaas kun je niet in 2013 blijven, tikt de klok gewoon door naar 2014...
    Dikke knuffel,
    Herman, Miriam en Fabiën

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pijnlijk maar prachtig verwoord! Zo raar het jaar 2013 is geweest!
    Ik kan heel goed invoelen dat je niet naar voren wilt maar liever terug in de tijd. Hoe zwaar dat ook was. Kon dat maar!!! Af en toe stiekem even terug, voor heel even. Gelukkig kan je dat wel in je geest...

    Sterkte en vooral heel veel liefs,
    Moniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi beschreven weer Marcha... veel geluk in 2014 gewenst, de prachtige herinneringen aan Nina koesterend, ze zal altijd een deel van jullie blijven!

    BeantwoordenVerwijderen