woensdag 11 december 2013

Siempre en mi corazón!

De laatste jaren was er een plekje waar we ondanks het zware weer waar we ons in bevonden, even samen tot rust konden komen....en alles voor even konden vergeten.
Spanje, Valencia...even niks. Gewoon een gezin zijn en genieten.
En dat hebben we gedaan, veel mooie herinneringen gemaakt.
Het was ook echt Nina's plekje. Alles nam ze daar in zich op, ze genoot van de warmte, van het eten.
van de cultuur, van de mensen. s Ochtends naar het bakkertje op de hoek, en haar dag was weer perfect.
Zoveel mogelijk vuurwerk afsteken met de Fallas en daarbij een ondeugend koppie trekken.
Wandelen met Ronnie aan het strand en tellen hoe ontelbaar veel plasjes hij deed.
Elke kerk moest van binnen worden bekeken en elke markt die we tegen kwamen konden we niet voorbij lopen. Van s'morgens tot s'avonds laat simpel genieten.
Als ik mijn ogen dicht doe zie ik haar daar zo voor me, aan het strand, zon op haar gezicht en schelpjes eten.
Herinneringen zijn mooi, maar ze doen ook zo'n pijn. Daarom heb ik heel lang gedacht dat ik niet naar dat speciale plekje terug zou kunnen.
Omdat het te veel pijn doet, te confronterend zou zijn, of misschien wel niet meer zo mooi...zonder haar.

Toch vertrek ik morgen...naar Valencia. Niet omdat ik zo graag wil, of omdat ik er klaar voor ben.
Maar omdat toeval niet bestaat.....
Toen we onderweg waren naar Metz stopten we onderweg bij circus Belly Wien om even bij te kletsen.
Saskia vertelde me dat ze nog een paar circussen moesten draaien en dat ze daarna als wintercircus zouden door reizen naar Spanje.
Spanje...dat meen je niet....waar in Spanje?
Valencia....zei Saskia

Als mijn lieve, gekke, stoere mooie meisje het voor elkaar krijgt om een heel circus naar Valencia te sturen en  mij zo'n duidelijk sein geeft....dan kan ik dat niet negeren, toch?
Ik weet niet of en wat ik er hoop te vinden.
En ook weet ik niet hoe ik me er ga voelen.
Maar zoals ik al eerder schreef....we gaan er dwars doorheen.
We zullen zien...en er is tenslotte maar één manier om daar achter te komen!

Spaanse schone in Valenciaanse klederdracht.



De hele stad is versierd met lichten tijdens de Fallas



Knallen...de hele week

Een echt fotomodel, overal en altijd

Nina,s lievelings eten, Tellinas.





2 opmerkingen:

  1. Hoi Marcha,

    Wat een prachtig sein heeft jouw dochter jullie gegeven. Ik geloof ook niet in toeval! ik wil je heel erg veel kracht toewensen in Spanje. En ik weet zeker dat Nina bij jullie is in Spanje. Ik hoop dat ondanks de pijn het een hele mooie reis mag worden.

    Liefs Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal geen toeval... maar een waanzinnig teken van jullie kleine meisje!!! Die foto van jou met je kleine meid in een sprookjesachtige jurk ...in een woord 'prachtig'!

    Ik wens jullie veel zon in het mooie Valencia.

    Liefs,
    Moniek.

    BeantwoordenVerwijderen