vrijdag 6 september 2013

Happy....

Als ik de weerberichten mag geloven is na vandaag de zomer echt voorbij,
Weer iets om los te laten...onze laatste zomer samen. Herfst, winter wat zal het koud zijn. Vanaf nu moeten we alle seizoenen meemaken ...zonder jou.

Deze week zijn Bas en ik ontzettend blij verrast.
Heel bijzonder, ik denk dat het voor iedereen die wat voor ons zou willen doen bijna onmogelijk is om wat te bedenken. Want waar zouden we nu nog blij van kunnen worden.
Als ik zelf daarover na zou denken dan zou ik niet verder komen dan...om Bowie en Mick te zien genieten  zij gelukkig zijn ben ik het ook.
Ik vind nog steeds heel veel dingen mooi en fijn, maar nu anders niet meer zoals voorheen.

Woensdag was Eefje bij ons op bezoek, ze heeft op de begrafenis het prachtige lied voor Nina gezongen.
Tussen het moment dat we het lied voor het eerst hoorden en Eefje vroegen of ze het voor ons wou zingen zat heel erg weinig tijd. We hebben haar een keer gesproken en gezien tijdens de uitvaart.
Wat ze voor ons gedaan heeft was zo bijzonder dat we daarover graag eens met haar wilden
napraten.
Tijdens dat gesprek vertelde Eefje ons dat ze ook schilderde en allang aan een doek bezig was.
Ze heeft ook de actie van Opkikker op school gesteund en daarna is ze mijn blog gaan volgen.
Ze was daardoor erg geraakt en wilde graag wat doen, dat is een understatement....woensdag kregen we van haar een prachtig geschenk,
Een doek van één bij anderhalve meter met daarop een portret van Nina en mij...
Ontzettend mooi, en waardevol bijna net zo mooi als de gedachte erachter.
Dat het schijnbaar mogelijk is dat je iemand die je niet kent zo kunt raken dat er zoiets moois uit voort komt.


Vanavond staat ons ook weer een fijn moment te wachten, we zien Nina's klas weer.
Nina heeft een perfect moment gekozen om te gaan, nog een dag was iedereen bij elkaar om
op school afscheid te nemen van haar.
Maar dat betekent wel dat groep 8 eigenlijk geen echt afscheid heeft genomen van groep 8.
Daarom komen we vanavond bij elkaar, ongetwijfeld zal Nina daar ook bij aanwezig zijn.
In verhalen en in onze harten. Veel kinderen ben ik ondertussen al wel ergens tegen gekomen, veel ook niet. Hetzelfde geld voor hun ouders, die komen aan het eind van de avond ook allemaal.
Fijn om de hele groep weer bij elkaar te hebben, want wat bijzonder zijn ze!
Dit -IS- |Nina's klas, en daarom vind ik het zo fijn dat ik vanavond weer bij ze mag zijn....


5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig geschenk!! Erg mooi en heel bijzonder. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie blijvende herinnering, wat een enorm mooi gebaar van Eefje naar jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi wat Eefje doet. Ze zingt ook zo mooi! Ze zong op 21 juni op de bruiloft van ons Bart en toen vond ik het echt prachtig. Daarna kreeg ik te horen dat ze voor Nina had gezongen. Wat een toeval. Misschien zouden nog veel meer mensen Nina's liedje moeten horen. Hoe bijzonder Nina is en bijzonder mooi gezongen.
    Het schilderij is prachtig!
    We zijn nu in Sirmione en mama vertelde me dat Nina zei dat daar het kasteel stond van Doma. Vandaag in sirmione hebben we veel aan Nina, ome Joop en tante Dora gedacht en over hen gepraat. Het was een bijzondere dag.

    Liefs Rogier, Bregje, Sterre en Mex

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een prachtig schilderij.....
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen