maandag 2 september 2013

Alleen in het donker

                                      I close my eyes
                       And imagine you're here



Gewoon even net doen alsof je er nog bent, dat maakt het soms makkelijker.
Het is een vlucht, voor eventjes. De waarheid is sneller en haalt me in, en dan is er weer pijn.
Naast de pijn die er altijd is zijn er ook mooie momenten. Vorige week ging ik  s avonds met een vriendin naar jou.
Ik kan  altijd goed met haar praten, tijdens een gesprek zet me aan het denken en daardoor vallen dingen op hun plaats.
Dat is fijn want het is soms een chaos in mijn hoofd.
We praten ook veel en graag over jou, hoe het was met jou en hoe het nu is zonder jou.
We raken ook niet snel uitgepraat, zo gebeurde het dat het opeens donker was geworden echt pikkedonker.
Ik maakte me altijd wel zorgen over jou, zo alleen daar in het donker.
Overdag is het een mooi plekje...maar gelukkig weet ik nu dat het s'nachts ook heel bijzonder is bij jou.
Niet eng of kil, maar lief en sereen. De lampjes branden bij je je hoort de beestjes en de wind door de bomen.
Toen we weer terug liepen naar de auto door het bos waren we trouwens niet meer zo stoer!!!

Ik heb nog iets gedaan waarvan ik dacht dat ik niet durfde....ik heb in een luchtballon gevaren!
Michelle nodigde me uit, zij had al heel lang als wens om in een ballon te varen en ze
wilde graag dat ik meeging.
Omdat ik het zo bijzonder vond dat ze dat wilde en omdat ik plotseling overal luchtballonnen
dicht bij mij in de buurt zag, zelfs één die bijna op de begraafplaats lande, heb ik ja gezegd.
Ik heb er geen spijt van gehad, het was een bijzondere ervaring.


Een luchtballon die bijna naast Nina land





3 opmerkingen:

  1. Hartverscheurend en tegelijk hartverwarmend hoe dapper en hoe eerlijk je nog Nina's blog blijft schrijven. Daar heb ik veel respect en bewondering voor. Onze gedachten gaan vaak naar jullie uit.....heel veel sterkte en kracht gewenst!!!
    Liefs Jacques-Lieske-Noa-Loek (Villa Pardoes)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. raar he , overal zie je luchtballonen en zelfs eentje bij Nina's graf denk dat ze nog veel meer voor je in petto heeft net zolang tot je het echt geloofd, en rust in je hoofd krijgt.
    xxxxSaskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het fijne is , dat we met onze fantasie en gevoel overal onze dierbare in terug kunnen zien. in luchtballonnen, in vogeltjes en herten of reeen Vlinders,eekhoorntjes noem maar op. een veertje wat uit de lucht komt dwarrelen, ineens zie je ze overal.En wat voor ons of iedereen een groet is.Wat ons weer een glimlach op je gezicht geeft en weer een beetje kracht en hoop geeft. En zo worden wij weer langzaam hersteld van al het pijn. Het gemis.En ik geloof dat dat ook echt zo is.die kleine dingen.Het leven is zo puur. ondanks al de pijn. want ook pijn , verdriet vormt jou als mens. x

    BeantwoordenVerwijderen