woensdag 25 september 2013

Samen.

Zo heel af en toe lijken we zomaar op een "normaal" gezin.
En met normaal bedoel ik een deze context, een gezin dat met samen met elkaar, dingen
onderneemt en daar plezier aan beleeft.
Maar echt samen zal het nooit meer zijn voor mijn gevoel, Nina zal voor altijd ontbreken.
En dat is dus niet normaal!!
Plezier hebben kunnen we gelukkig nog wel met de jongens, en ook met zijn tweetjes.
Afgelopen weekend waren de jongens bij opa en oma, ze hebben een leuke dag gehad
in Kernies Wunderland in Kalkar en zondag lekker samen met opa en oma wandelen.
Bas en ik hadden ook een fijn weekend, tijd om rustig samen te zijn.
Lekker ergens een hapje eten, wat klusjes doen die zijn blijven liggen.
Afgelopen zondag hadden we een afspraak met de verpleegkundige van de Kinderthuiszorg.
We wilden ze heel erg graag nog eens bedanken voor de liefdevolle manier waarop ze voor Nina en ons hebben gezorgd.
En het voelde voor ons niet echt als af, op het moment dat Nina overlijd stopt ook de zorg en zie je elkaar in principe niet meer.
Dus de laatste keer dat we samen waren zou het moment kort na Nina's overlijden zijn, ik zie ons nog staan bij haar.
We hebben haar allemaal samen voor de laatste keer verzorgd, gewassen en aangekleed, een mooi, intiem en liefdevol moment....maar niet het juiste moment om afscheid te nemen van elkaar.
Daarom was het heel erg fijn maar ook emotioneel om elkaar weer te zien, ze hebben zoveel met ons gedeeld.
Natuurlijk werd er eindeloos over Nina gepraat, de grapjes die ze maakte.
Hoe alles gelopen is, hoe sterk ze was, hoe we haar allemaal missen.
Omdat zij voor Nina zorgden, konden wij voor Nina zorgen..als een papa en mama.

Als de laatste dagen komen...wil je dan bij ons blijven?
Als de laatste dagen komen...wil jij vreemde dan een
veilige vertrouwde vreemde voor ons zijn?
Als de laatste dagen komen...wil jij dan omzien naar wie ons dierbaar is?
Als de laatste dagen komen... wil jij dan zijn als een schuilplaats waar
we thuis kunnen zijn?
Als de laatste dagen komen...wil jij dan blijven als de onmacht toeslaat?
Als de laatste dagen daar zijn...wil je ons zien in onze waarden en ons waarderen?


Morgen al weer 3 maanden zonder jou lieve Nina Ballerina.
Ik ben niet alleen jou kwijt, maar ook mezelf..










2 opmerkingen:

  1. Ik geloof zeker dat het een emotioneel maar mooi weerzien is geweest met al die lieve "meiden" die zo goed voor nina en voor jullie zijn geweest (en nog zijn). We zijn trots op jullie, op de manier hoe jullie alles proberen een plekje te geven......... xxx Tonny en Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoorde pas het nummer de verliezer van Marco Borsato en moest meteen aan jullie denken, echt heel mooi luister maar eens op youtube. Heel veel sterkte, ik zou willen dat ik iets zou kunnen doen of zeggen om de pijn te verzachten!

    BeantwoordenVerwijderen