vrijdag 27 juni 2014

Pure liefde

Jouw dood, zo oneerlijk, zo onbegrijpelijk, zo onnodig, zo onwerkelijk....
zo mooi....


27 juni 2013,
De laatste dag van jouw prachtige leven.
Jij was niet bang om dood te gaan, ik was wel bang voor jouw dood.
Hoe zou je dood gaan, wanneer zou je dood gaan, konden we er allemaal wel bij zijn.
Een paar weken eerder had je gevraagd of papa, mama, Bowie en op en oma bij je konden zijn
als het moment daar was.
Wanneer dat moment er was wisten wij niet, jij wel.
Tot in detail heb jij jouw moment gekozen. De hele dag was je rustig, je lag daar in je bed .
Af en toe opende je ogen, je keer starend voor je uit, geen lieve glimlachjes meer.
Rond half acht waren je twee lieve vriendinnetjes er, zij vertrokken en opa en oma kwamen binnen.
Opeens werd je wat onrustig, Nancy en ik gingen bij je zitten, je ademde moeilijker.
Marcha ik denk dat dit het moment is, zei Nancy.
We zijn allemaal om je heen gaan zitten, zoals jij wilde.
Ik zat voor je, keek je aan...voor de laatste keer....
Mijn hand op jouw hart....ik voelde onder mijn hand jou hart steeds langzamer kloppen
steeds zwakker.
Daar lag je alsof je sliep...en ik wilde het zo graag goed voor je doen er voor je zijn.
Jij bent zo sterk geweest, nu moest ik sterk zijn.
Terwijl je hart steeds langzamer ging kloppen, vertelde ik je keer op keer dat je mocht gaan.
Dat het goed was zo....en toen was je weg...meteen zo ver weg.
Ik heb je vastgehouden tot je koud aanvoelde, daarna hebben we je samen met iedereen die voor je gezorgd heeft gewassen, heel erg liefdevol We hebben je prinsessenjurk aan getrokken en je mooi gemaakt. Papa heeft je naar de woonkamer gedragen, je nog één keer vastgehouden. Jouw armpjes om hem heengeslagen.
Je ging zoals je was, mooi, lief, bijzonder.

Nu leef ik al een jaar zonder jou, ik heb geprobeerd door te gaan zonder jou.
Elke dag is het een strijd, mijn moederhart wil maar één ding.
Jou zoeken, jou vinden en dan voor altijd bij jou blijven.
Het leven zonder jou doet pijn, enorm veel pijn, maar ik zie en voel ook mooie dingen.
Elke dag een tweestrijd, niet kunnen en niet willen wennen aan het feit dat jij er niet meer bent.
Jij bent niet meer hier, dat weet ik.
Maar omdat jij nog zo doorleeft in de harten van veel mensen die nog dagelijks over je praten
voelt het alsof je nog leeft.

Lieve Nina,

Ik kan me het leven dat ik nog heb te leven niet voorstellen zonder jou.
Er komt een dag dat ik naar je mag gaan zoeken....en dan zal ik je vinden..
waar je ook bent...dat beloof ik je.
Tot die tijd is er maar een ding....pure liefde.
Mijn liefde voor jou...en jou liefde voor mij.

Mijn meisje...ik mis je...ik mis je
Je bent nu in mijn hart...voor altijd veilig







10 opmerkingen:

  1. De adem stokt in mijn keel bij het lezen van deze zo aangrijpende woorden........alle sterkte gewenst voor nu en voor wat nog komt.
    Vandaag gaan mijn gedachte uit naar jullie en jullie zó prachtige dochter!
    Veel kracht om door te gaan met leven, liefs Lieske (Moeder van Noa, Villa Pardoes)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoor het vuurwerk en denk meteen Nina x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marcha, heel mooi geschreven. Krijg een brok in mijn keel. Veel Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel sterkte... brok in me keel bij elk blog dat je schrijft

    Gr Wendy Hensriks

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat moeilijk zeg, als ik dit lees ligt mijn ernstig zieke dochter van 10 jaar achter mij te slapen. Moe,moe van de chemo, kuur 6 nu. Een zeldzame hersentumor heeft ze die er niet goed opstaat. Wij weten het sinds januari, maar wat een tijd...het is gewoon verschrikkelijk. Wij zijn zo samen, een team, mijn kind, mijn vriendin..ik kan me ook geen leven voorstellen zonder haar. liefs, Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij waren met meiden op het hockey kamp een paar meiden hebben een mooi hoekje met kaarsjes voor nina gemaakt toen we het vuurwerk hoorde en zagen waren we allemaal even stil... erg mooi geschreven en heel veel sterkte....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat kan je zeggen, wat kun je doen. Een dikke kus voor jullie alle vier. En eentje voor Nina. Kus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tranen biggelen over mijn wangen! Brok in mijn keel...

    Heel veel liefs,
    Moniek.

    BeantwoordenVerwijderen