maandag 19 augustus 2013

Nina heeft het voor elkaar!

De eerste week op school zit er al weer op voor Bowie, alleen naar school zonder Nina.
Ik heb me niet gerealiseerd dat Nina zo verbonden was met school voor Bowie.
Maar dat was natuurlijk wel zo, altijd samen naar school hun veilige fijne plekje waar iedereen hem kent, maar ook Nina.
Hij was vorige week verdrietiger, maar heeft het wel goed gedaan, de maandagochtend op school
eerst over Nina verteld.
Daarna Nina's liedje met de foto's laten zien, en daar kwamen de tranen, niet alleen bij hem maar
bij iedereen.
Meteen waren zijn vriendjes er om hem te troosten, het is goed dat hij ziet en voelt dat je verdriet mag hebben, dat je mag huilen.
Ik vraag hem weleens waarom hij zo weinig over Nina praat met met mij, "als ik over Nina praat word jij verdrietig Mama"......
Binnenkort heeft hij een gesprek met Tanja, zij is rouw en verliesbegeleidster bij kinderen.
Bowie kent haar en voelt zich veilig genoeg om zijn verhaal bij hem kwijt te kunnen.
We houden hem samen goed in de gaten.

Vorige week kreeg ik ook nog een telefoontje van Saskia van |Belly Wien.
"Nou, Nina heeft het weer voor elkaar hoor!".
Uuuh, wat dan?
"De drie tijgertjes gaan weg..."
Nou wisten we wel dat de tijgertjes niet bij het circus konden blijven, maar dit was wel heel plotseling en hoezo heeft Nina daar wat mee te maken??
Ze zou toch ook niet gewild hebben dat ze weg gaan, zo snel.
Nina is voor mij nog zo verbonden met de tijgertjes, toen ik daar weer was vorige week
voelde ik Nina dicht bij me.
Ik schrok dan ook best wel van dit nieuws, totdat Saskia vertelde waar ze naar toe gaan.
Ze gaan met zijn drietjes naar het mooiste wildpark van Europa Zoo Amneville in Frankrijk.
Ze mogen daar lekker rondrennen in een natuurlijke omgeving, dat zou Nina inderdaad geweldig gevonden hebben.
Afgelopen zaterdag zijn ze vertrokken naar Frankrijk, wat zullen ze gemist worden bij het circus.
Maar ook blij dat ze naar zo'n fijne plek mogen gaan, zou een klein elfje daar dan toch wat mee te maken hebben.
Bas word in Oss ook nog steeds lastig gevallen door TIJGERmuggen!
Eens afwachten wat ze nog meer in petto heeft.




Dag lieve Saskia, Arnold en Diana, wat hebben jullie Nina gelukkig gemaakt!






1 opmerking:

  1. Lieve Marcha, Bas, Bowie en Mick

    Ik blijf jullie volgen op de blog en vind het fijn te lezen dat jullie het naar omstandigheden "goed" doen. Natuurlijk is er veel verdriet. Dat mag ook. Ook ik denk nog dagelijks aan Nina en kijk naar de mooie foto die we van haar kregen op de afscheidskaart. Wat een mooie ogen en een prachtig gezicht. Leuk om het verhaal over de kleine tijgers te lezen. Ik weet zeker dat Nina hier een rol in heeft gehad. Veel liefs.
    Hanny en Chris

    BeantwoordenVerwijderen