zondag 11 augustus 2013

School

De vakantie is voorbij, een rare, bijzondere, verdrietige vakantie.
We zijn de vakantie best goed doorgekomen, maar wat vind ik het moeilijk dat de school weer
begint.
Ik had er altijd al een hekel aan als de kinderen weer naar school moesten, vaak hoor je ouders verzuchten "oh gelukkig, ze gaan weer naar school".
|Ik vind het heerlijk om ze bij me te hebben, dag in dag uit.
Morgen gaat er één kind naar school...moeilijk om dat het er maar één is die gaat en omdat ik nu sinds lange tijd weer alleen ben.
Ik zie er tegen op, hoewel het ritme van alledag nu ook weer terug komt, dat zal ook fijn zijn zeker voor Mick.
Die kan wel weer wat ritme en regelmaat gebruiken.

Zaterdag kwamen er een "delegatie" van de Kameleon langs, om de afgelopen weken door te nemen,
en om Bowie en ons gerust te stellen voor de komende tijd.
Dit waardeer ik ontzettend, al helemaal omdat ze dus begrijpen hoe moeilijk de stap naar school
weer is.
Bowie heeft even gekletst met zijn nieuwe leerkracht en de eerste dag vast doorgesproken.
Daarna zijn we met zijn allen naar school gegaan, eerst naar  Bowie's nieuwe klas gegaan.
En toen naar het mooie gedenk hoekje voor Nina, een goed gevoel dat ze er nog steeds bij hoort, en zal blijven horen.
Als laatste naar Nina's oude klas, bij het zien van haar plekje breek ik.
Daar hoort ze....het klopt niet..

5 opmerkingen:

  1. Kippenvel... zojuist een stukje geluisterd van het lied van Vonder en Bloom. Ook met een glimlach weer je blog gelezen. Bowie z'n verjaardag... proficiat! Inderdaad, hij is nu een 'tiener', terwijl Nina met haar 11 jaar altijd een 'elfje' zal blijven... Koester de mooie herinneringen aan school. Het zal voor jullie altijd 'haar' school blijven... Misschien ook wel fijn dat je daar nog een tijdje rond mag lopen. Moeilijk blijft het...
    Veel liefs, Jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve familie.
    via via op deze blog gekomen. Wat is het herkenbaar en wat put ik uit jou verhalen veel put uit Marcha. Dank je wel daar voor .Zo ben je voor mensen die jullie niet kennen een hel grote steun. Blijf deze blog volgen en hopen dat de verhalen blijven komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaag zag ik je, met Mick voorop de fiets. Je ziet er zo sterk uit, zo goed. Meid wat een bewondering heb ik voor jou en je gezin!
    Esther, mams van Gemma* en Tim

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lees je blog!! En ondanks dat je me niet kent denk ik vaak aan je en jou gezin! Heb onwijs veel respect voor jullie. Ik hoop dat met de tijd het leven wat dragelijker wordt zonder Nina! Ook al lijkt me het onmogelijk, helaas maken wij ook van dichtbij mee hoe ons neefje vecht tegen deze rotziekte!!
    Heel veel sterkte en kracht toegewenst..
    Een mama uit mill

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Bas, Marcha, Bowie & Mick,
    Wat vonden we het fijn om jullie vandaag te zien!
    Fijn dat jullie er vandaag bij waren op mama's verjaardag.
    Wat doen jullie het goed.

    Liefs Rogier, Bregje, Sterre & Mex

    BeantwoordenVerwijderen