dinsdag 23 juli 2013

Jij bestaat

Na meer dan drie weken komt er langzaam een eind aan de eindeloze stroom met kaarten die we hebben ontvangen. Mooie, lieve soms bijzondere kaarten.
Soms met enkele woorden, soms met een lief verhaal of gedicht, een hele mand vol is het geworden.
Allemaal hebben we ze gelezen en vele ervan zou ik er willen beantwoorden.
Als ik er aan denk dat iedereen die een kaartje heeft gekocht, er wat in heeft geschreven en daarbij even aan Nina heeft gedacht verwarmd het me.

In plaats van de kaarten  komen nu de brieven...brieven van instanties of abonnementen.
Ze beginnen met...het spijt ons dat....wij wensen u veel sterkte...wij hebben begrip voor u situatie...
maar toch moeten we u uitleggen dat.
Ja!!! Ik begrijp dat we geen recht meer hebben op kinderbijslag voor Nina en ik weet dat ze haar rolstoel niet meer zal gebruiken.
Maar het voelt alsof je kind word weggevaagd, streep erdoor, bestaat niet meer.
Maar dat is niet zo...jij bestaat lieverd....voor altijd!!!!
Je woont in mij.........









3 opmerkingen:

  1. Wat een harde feiten kinderbijslag, rolstoel. Ik vind het ook wel wat 'boers' dat ze daar al zo vroeg mee komen. Of dat zo belangrijk is!!!

    Maar Nina* wordt niet weggevaagd want ze zit in je hart en al die 'aardse' beslommeringen doen daar niets aan af. Nina* zit ook in mijn hart en die van vele anderen!

    Heel veel sterkte in deze zwaarste beproeving van jullie leven.

    Heel veel liefs,
    Moniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Naja zeg, daar kunnen ze toch nog wel heel even mee wachten? Beetje, ja... Onbeschoft?

    Nina leeft voort in ons allemaal... Ze was heel bijzonder, ze is heel bijzonder en dat zal ze altijd blijven !

    Liefs, Kim

    BeantwoordenVerwijderen