zaterdag 1 juni 2013

Achtbaan

Iets meer dan 2 weken geleden, schoolkamp van groep 8. We gaan naar Hemelrijk en daar maak ik samen met Nina een ritje in de achtbaan , ons laatste ritje samen.
Toen was er nog hoop....ze was wel moe maar we dachten dat als ze sondevoeding zou krijgen dat ze nog wel weer op zou knappen.
Vrijdag 2 weken geleden gingen we naar het Radboud voor de controles en de oncoloog bevestigde
ons vermoeden.
Waarschijnlijk kwam de vermoeidheid door het ondergewicht, ze dacht dat ik me verder nog nergens zorgen over hoefde te maken.
De dag erna zag je na het inbrengen van de sonde al een verandering bij Nina, ze sloot zich af en ging steeds verder achteruit.
Haar lichaam is op....moe van het vechten.
Ze is gewoon helemaal gegaan voor het kamp, alles gegeven om daar nog bij te mogen zijn.
En dat is haar gelukt want wat heeft ze daar genoten.



Inmiddels dus al weer twee weken verder....en de tijd gaat te snel.
Normaal wil je dat moeilijke dingen, zware tijden, snel voorbij zijn.
Maar nu wil ik de tijd het liefst stilzetten.
Vandaag voor het eerst na in na twee weken in een  achtbaan van emoties te hebben
gezeten een beetje rust.
En ik voel dat ik leeg ben..moe, moe, moe.
Zelfs even te moe om verdrietig te zijn.
Ik merk het ook aan Nina, ze is even klaar met alles, ze is vandaag erg stil en rust veel.
Gelukkig heeft ze voor morgen al weer plannen, een ijsje eten in het dorp.
Moet lukken met ons stoere racebed.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten