woensdag 12 juni 2013

Regenboogboom

De gesprekjes die ik met Nina heb, zijn moeilijk maar fijn, vaak emotioneel maar ik probeer niets uit de weg te gaan.
En haar eerlijk overal een antwoord op te geven. Soms stelt ze zelf vragen en dan hebben we een opening tot een wat dieper gesprek. Zo vroeg ze zondag ochtend toen ze wakker werd "Mama als ik dood ben leggen papa en jij mij dan in mijn kist." Via dat bruggetje kan ik dan weer makkelijker vragen of ze al weet welke kleren ze aan wil of wat ze mee wil nemen. Het is fijn om op die manier haar wensen te kunnen bespreken. Vaak zijn het maar korte gesprekjes en geeft ze aan dat ze moe is, het teken om te stoppen.
Ze weet ook altijd heel duidelijk wat ze wil, alleen twee onderwerpen zijn voor haar moeilijk.
Ze is bang dat doodgaan pijn doet, en ze denkt dat er niets meer is als ze dood is.
Dat laatste doet me ook veel verdriet, het zou het voor haar en voor ons, maar zeker voor de jongens makkelijker maken als ze denkt dat er dadelijk ergens een fijn plekje voor haar is.
Voor ons werkt het troostend als ik weet dat ze dadelijk op een fijn plekje is dat ze in haar gedachten heeft gemaakt. En het is ook mooi dat de jongens dadelijk een bepaald beeld hebben bij waar Nina is en ook naar dat plekje toe kunnen gaan in hun gedachten.

Vandaag kregen we daarom bezoek van 2 lieve dames van de Regenboogboom.Ze maakten op een mooie manier een verhaal samen met Nina en Bowie. We gingen mee met Nina's fantasie naar een mooi en veilig  plekje waar alles mogelijk is en alles kan. Het zal geen verrassing zijn dat daar tijgers rondrennen lieve, stoere en babytijgers!

Een lief tijgertje fluistert een geheim in Nina's oor
Op een hele bijzondere manieren laten ze de kinderen voelen dat ze nog steeds hun eigen kracht hebben en sterk en bijzonder zijn.
Wat me vooral raakte was dat Bowie ook helemaal meeging in het verhaal en groeide toen ze hem vertelde dat hij een lieve, zorgzame broer was en dat hij een superheld was omdat hij al zolang sterk was voor Nina. In de Regenboogwereld is alles mogelijk, en toen hem gevraagd werd wat zijn grootste wens was als hij daar zou zijn was zijn simpele antwoord "Gewoon met Nina kunnen spelen."
Even wegdromen....geeft zoveel nieuwe energie


3 opmerkingen:

  1. Lieverds,
    Wat een bijzondere dagen zijn het zo voor jullie. Ik stuur vanaf hier een grote, gevulde regenboog vol liefde naar jullie. Heel veel liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat plekje waar jullie van dromen voor Nina bestaat hoor!!! Wij kunnen het alleen niet zien! Maar Nina kan ons straks wel zien en geintjes met ons uithalen. Jullie zullen vanuit het 'aardse' bestaan met haar kunnen praten. En Nina zal jullie horen! Er is meer tussen hemel en aarde geloof mij maar!

    Heel veel liefs,
    Moniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een herkenbaar verhaal. Vergelijkbaar met onze Superster Yoran, die nu in ons Regenboogbos is. Ik mis hem lijfelijk naast mij, maar wat ga ik graag naar "zijn" Regenboogplekje.. met mijn voeten in het beekje en samen kletsend met onze rug tegen een grote kei. Ik wens jullie nog vele mooie bezoeken toe in het RegenboogTijgerbos!

    BeantwoordenVerwijderen