woensdag 19 juni 2013

Gevonden...

Nadat Nina ons maandag zo had laten schrikken, hadden we het gevoel dat we de zoektocht naar Nina,s laatste rustplaats moesten bespoedigen.
Sommige dingen willen we graag geregeld hebben, andere kunnen wachten of zelfs op het laatste
moment beslist worden.
Nu we nog in de gelegenheid zijn om weloverwogen een keuze te maken om  het allermooiste plekje voor Nina te vinden, willen we die kans niet aan ons voorbij laten gaan.
Ik denk dat jullie tussen de regels al hebben kunnen lezen waar onze voorkeur lag.
We hebben nog in Uden gekeken omdat Nina daar geboren is, maar daar kwam ook geen gevoel bij.

Vanmorgen nog eens naar Nijmegen gegaan en daar rond gelopen, veel plekjes bekeken en besproken, het ene te donker het andere te licht. Te druk of naast een pad.
En plots was het daar, het plekje waarbij je het gevoel krijgt, dit is het, dit is het mooiste..
Hier willen we bij haar zijn.
Een mooi plekje, een beetje open, omringd door bomen. Achter haar graf een veld van lelietjes van dalen en klimop.  Midden in de bossen, Nina is elf, een elfje dus, straks word ze een echt boselfje.
Terwijl we daar staan bespreken we de keuze voor een graf voor meerdere personen, het voelt zo goed dat we besluiten om spontaan een graf voor meerdere plekken te reserveren.
Op weg naar huis in de auto bedek ik plotseling...nu weet ik ook waar ik begraven word....
Het was niet vervelend om op de begraafplaats te zijn en het gaf een gerust gevoel dat het geregeld is.
Weer thuis onze keuze aan Nina laten zien en ze vond het  heel mooi , ze moest glimlachen toen ik haar vertelde dat we uiteindelijk weer allemaal samen waren.

Gelukkig gaat het weer een stukje beter met Nina, ze slaapt nu wel wat meer en alles kost haar moeite en energie. Na een was beurt is ze uit geput.
Ook het warme weer is niet fijn voor haar, haar lichaam heeft moeite om de temperatuur te regelen
dus hebben we ons best gedaan om het binnen enigszins koel te houden. De warmte is nu weer weg en Nina heeft er meteen van geprofiteerd door lekker buiten te liggen.

Ik denk en hoop dat de stijgende lijn nog wel doorzet, want er staan haar een paar mooie verrassingen te wachten.
En Nina kennende zal ze alles op alles zetten om dat mee te maken. Pure tijgerkracht....



2 opmerkingen:

  1. jullie kennen mij niet en ik ken jullie niet. ik weet ook niet meer hoe ik op deze site ben gekomen. Dat wat Nina en jullie moeten meemaken en doorstaan grijpt mij aan. Ik heb nog niet alles gelezen en daarom kan het best al wel beschreven staan. Mijn vraag/opmerking is kennen jullie het bestaan van de St. De regenboogboom en droomdekentjes. zo niet kijk dan even op www.droomdekentjes.nl Spreekt dit aan dan kun je een droomdeken aanvragen/ uitzoeken voor Nina ( vermeld evt mijn naam tooske en spoed erbij! ) wil je dit niet zelf doen laat het mij dan weten . dan regel ik het wel voor jullie maar dan heb ik adres gegevens nodig, als ik een mailadres heb dan kan dat via de mail en buiten de site om.
    Veel lichtvolle energie en kracht toegewenst
    Tooske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve reactie Tooske. Nina kent de Regenboogboom van het ziekenhuis en ze zijn vorige week bij ons thuis geweest. Nina is ook al eens blij gemaakt met een mooi en zacht blauw dekentje met poezen erop. Waaronder ze al vaak heeft liggen dromen van tijgers.
      Groetjes Marcha

      Verwijderen